Szkolenie ''Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi - sprawozdawczość opakowaniowa i produktowa w BDO (opakowania, oleje, opony, baterie i akumulatory, ZSEE)''
Termin sprawozdawczy dot. opakowań upływa 15 marca.
Najbliższe zaplanowane szkolenia:
- Terminy (możliwość udziału ON-LINE, lub stacjonarnie w Katowicach):
- 3 grudnia 2024 r.
Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych! - Dowiedz się jak uzyskać dofinansowanie
Szkolenie poprowadzi doświadczony pracownik urzędu marszałkowskiego, specjalista w dziedzinach dotyczących tego szkolenia.
To praktyczne szkolenie adresowane jest głównie do przedsiębiorców wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach oraz produkty wymienione w tytule szkolenia, zobowiązane do raportowania przez BDO.
Uwaga! opakowania to także np. palety, folia stretch, klamry metalowe i inne niebędące produktem elementy spinające towary np. na czas transportu. Mogą nimi być również używane powszechnie „reklamówki” z tworzyw sztucznych, ale też różnego rodzaju torby, foldery itp. w szczególności zawierające logo firmy. Jeśli używasz wymienionych powyżej opakowań - dotyczą Cię obowiązki, za których nieprzestrzeganie lub nieprawidłową realizację możesz otrzymać nawet pół miliona złotych kary. Nie zwlekaj z uporządkowaniem tych kwestii w Twojej Firmie.
Fachową wiedzę popieramy przykładami. Dowiesz się m.in. jakie obowiązki, a wątpliwości rozwiejesz podczas bezpłatnych konsultacji (na e-mailowe konsultacje będziesz mieć aż 14 dni).
Chcesz bliżej nas poznać? - obejrzyj poniższy film TVP3:
Szkolenia ON-LINE odbywają się na platformie ClickMeeting.
Miejsca szkoleń stacjonarnych:
- Polskie Centrum Czystszej Produkcji; sala szkoleniowa pod adresem: ul. Krasińskiego 8 / 135
lub - Park Technologiczny Ekoenergia Woda Bezpieczeństwo, ul. Żeliwna 38a, Katowice
Godziny szkolenia ON-LINE:
- 8.15-15.00
(plus możliwość bezpośrednich konsultacji zdalnych dla Uczestników przez 2 godziny po zakończeniu szkolenia)
Program szkolenia
I. Produkty i towary objęte wpisem do BDO
1. Gospodarka opakowaniami i odpadami opakowaniowymi
- Podstawowe definicje – opakowanie, odpady opakowaniowe, środki niebezpieczne.
- Zasadnicze wymagania dotyczące opakowań.
- Obowiązki wytwórców, importerów oraz dokonujących wewnątrzwspólnotowego nabycia produktów w opakowaniach oraz przedsiębiorców prowadzących jednostki handlowe.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
- Porozumienia dobrowolne w zakresie opakowań wielomateriałowych oraz środków niebezpiecznych w opakowaniach.
- Publiczne kampanie edukacyjne – obowiązki przedsiębiorcy i organizacji odzysku.
- Omówienie projektu zmiany ustawy o opakowaniach w zakresie kaucji, ROP I SUP
2. Baterie i akumulatory, w tym m.in.:
- Podstawowe definicje w zakresie baterii i akumulatorów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące baterii i akumulatorów.
- Zwolnienia przedsiębiorców z ustawowych obowiązków – pomoc de minimis.
3. Pojazdy wycofane z eksploatacji:
- Podstawowe definicje w zakresie pojazdów.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania pojazdów.
4. Sprzęt elektryczny i elektroniczny
- Podstawowe definicje w zakresie sprzętu.
- Zasadnicze wymagania dotyczące wprowadzania sprzętu.
5. Wytwórca odpadów
- Podstawowe definicje w zakresie odpadów.
II. Sprawozdawczość w BDO
- Opakowania i produkty w opakowaniach
- Produkty (oleje, opony, smary)
- Baterie i akumulatory
- Sprzęt elektryczny i elektroniczny
Po tym szkoleniu będziesz wiedzieć m.in.:
- Jakie zamiany i obowiązki wiążą się z uruchomieniem bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO)
- Jakie obowiązki nakładają na przedsiębiorców przepisy prawne w zakresie opakowań i innych produktów podlegających wpisowi do BDO
- Która działalność nie podlega wpisowi
- Wypełnić wniosek, zaktualizować wpis do rejestru BDO
- Sporządzać sprawozdawczość dot. opakowań oraz produktów (oleje, opony i olejów smarowych, baterie i akumulatory)
Metody szkoleniowe:
Wykład, prezentacja multimedialna, omawianie przykładów, prezentacja pracy w systemie BDO w wersji on-line, dyskusja moderowana.
Artur Sobiesiek - pracownik urzędu marszałkowskiego, inżynier ochrony środowiska (Politechnika Częstochowska, Uniwersytet Śląski). Specjalista w zakresie ustawy o opakowaniach i opłaty produktowej, ustawy o bateriach i akumulatorach oraz ustawy o odpadach, a także sprawozdawczości do marszałka województwa. Posiada 10-letnie praktyczne doświadczenie służbowe w zakresie ochrony środowiska, w tym m.in. jako wykładowca/trener (prowadzi szkolenia zamknięte i otwarte dla firm prywatnych i państwowych oraz urzędów, dla różnych grup zawodowych; od wielu lat współpracuje z instytucjami szkoleniowymi w zakresie ochrony środowiska).
Szkolenie ma charakter otwarty. Zgłoszenia przyjmujemy do 3 dni roboczych przed datą szkolenia (po tym terminie prosimy o kontakt w celu ustalenia, czy są jeszcze miejsca). Dla rejestracji na szkolenie wymagane jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego on-line lub
- przysłanie tradycyjnego formularza zgłoszeniowego; należy wysłać skan (lub pdf podpisany elektronicznie) na adres biuro@cp.org.pl:
- pobierz wersję formularza do zgłoszenia Pracownika/ów przez firmę
- pobierz wersję formularza do zgłoszenia przez Uczestnika
Inwestycja w szkolenie:
- 690 zł netto/Osobę (848,70 zł brutto)
Rabaty, promocje i dofinansowania dotyczące tego szkolenia:
- Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych
- 50% dla Członków Wspierających Stowarzyszenia Polski Ruch CP
- 50% dla Ekspertów Czystszej Produkcji NIF-NOT - Absolwentów Szkół/Akademii Czystszej Produkcji
- 25% dla Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia Polski Ruch CP
- 5% dla Absolwentów naszych szkoleń
- 3% dla dla grupy od 2 do 3 Osób zgłoszonych z tej samej firmy
- 15 % przy zgłoszeniu co najmniej 4 Osób z tej samej firmy
Uwaga! powyższe rabaty/promocje/dofinansowania nie sumują się. Od ceny można odliczyć jedną z powyższych pozycji
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- lunch (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- możliwość indywidualnych konsultacji z Prelegentem w czasie 2 godzin po zakończeniu szkolenia,
- możliwość konsultacji e-mailowych z Prelegentem przez kolejnych 14 dni po zakończeniu szkolenia.
Dane do przelewu:
Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
ul. Krasińskiego 13, 40-019 Katowice
Nr konta: 09 1540 1287 2001 6886 3663 0001 (Bank Ochrony Środowiska)
Tytuł przelewu: „Udział w szkoleniu – opakowania"
Dlaczego warto skorzystać z naszej propozycji?
- Przekazujemy rzetelną, praktyczną wiedzę i umiejętności, po przystępnej cenie.
- Posiadamy certyfikowany system zarządzania jakością usług szkoleniowo-rozwojowych (standard SUS 2.0).
- Jesteśmy organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice.
- Udzielamy rabatów na kolejne szkolenia w naszym Stowarzyszeniu.
- Organizujemy m.in. kameralne szkolenia dla małych grup, sprzyjające wymianie poglądów oraz przedyskutowaniu przez Uczestników Ich własnych problemów i wyjaśnieniu wątpliwości.
- Wykorzystujemy różnorodne metody komunikacji, w tym prezentacje multimedialne, omawianie przykładów, studia przypadków (case studies), warsztaty.
- Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość indywidualnych osobistych konsultacji z Prelegentem przez godzinę po zakończeniu szkolenia.
- Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość e-mailowego zadawania pytań Prelegentowi przez kolejne 14 dni po zakończeniu szkolenia.
- W cenie szkolenia udostępniamy Uczestnikom materiały szkoleniowe
- Udział w szkoleniu potwierdzamy imiennym zaświadczeniem o uczestnictwie.
- Stale doskonalimy jakość swoich usług, m.in. dzięki dialogowi z naszymi Klientami oraz ankietom ewaluacyjnym podsumowującym każde szkolenie.
Zobacz przykładowe statystyczne podsumowanie ocen naszych szkoleń
Przykładowe opinie o naszych szkoleniach oraz inne referencje.
Osoby kontaktowe w sprawie szkolenia:
- Adam Pieloch - sprawy organizacyjne, zapisy
tel. 668 222 646
e-mail: a.pieloch@cp.org.pl
- Michał Jan Cichy - sprawy merytoryczne i organizacyjne, zapisy
tel. 601 33 71 70
e-mail: mj.cichy@cp.org.pl
- Anna Jagoda-Siegmund - sprawy merytoryczne i dofinansowanie z BUR
tel. 665 462 133
e-mail: a.jagoda-siegmund@cp.org.pl
Serdecznie zapraszamy!
0 komentarze :
Prześlij komentarz