Stowarzyszenie
Polski Ruch Czystszej Produkcji
Home » » Szkolenie ''Nowe obowiązki przedsiębiorców związane z implementacją dyrektywy plastikowej''

Szkolenie ''Nowe obowiązki przedsiębiorców związane z implementacją dyrektywy plastikowej''

Written By Polski Ruch Czystszej Produkcji on środa, 29 listopada 2023 | 10:55


Szkolenie: "Nowe obowiązki przedsiębiorców związane z implementacją dyrektywy plastikowej"

Praktyczna wiedza, możliwość zadawania pytań w trakcie szkolenia.
 
Najbliższe zaplanowane terminy:
  • Udział albo ON-LINE, albo stacjonarnie w Katowicach:
    • 25 marca 2025 r.
    • 30 maja 2025 r
    • 30 czerwca 2025 r.

Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych! -Dowiedz się jak uzyskać dofinansowanie

To praktyczne szkolenie adresowane jest do wszystkich zainteresowanych jego tematyką, w szczególności: producentów, importerów, wewnątrzwspólnotowych nabywców, użytkowników jednorazowych tworzyw sztucznych, jednostek gastronomicznych (wszystkich oferujących oraz sprzedających hurtowo i detalicznie jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych).

Prowadzisz punkt gastronomiczny, gdzie oferujesz opakowania jednokrotnego użytku z tworzyw sztucznych, lub jednostkę handlową, w której sprzedajesz jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych? A może wprowadzasz jednorazowe produkty z tworzywa sztucznego? - to szkolenie jest dla Ciebie. Zapraszamy!

https://forms.gle/LKbgRMnToMj4ZmU9A


Organizator:

Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji - organizacja z ponad 30-letnim doświadczeniem w ochronie środowiska dla firm i samorządów, posiadająca certyfikowany system zarządzania usługami szkoleniowymi (standard SUS 2.0) oraz wpisana do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice pod numerem 2.240084/2017



 


Chcesz bliżej nas poznać? - obejrzyj poniższy film TVP3:


 



Szkolenia ON-LINE odbywają się na platformie ClickMeeting.

Miejsca szkoleń stacjonarnych:

  • Katowice:
    • Polskie Centrum Czystszej Produkcji; sala szkoleniowa pod adresem: ul. Krasińskiego 8 / 135
      lub
    • Park Technologiczny Ekoenergia Woda Bezpieczeństwo, ul. Żeliwna 38a
  • Wrocław
    • Silver Conference Center (hotel Ibis Styles - obok dworca PKP), ul. plac Konstytucji 3 Maja nr 3
      lub
    • NOT Wrocław, ul. Piłsudskiego 74 
 

Godziny szkolenia:
  • ON-LINE / Katowice
    9.00 - 15.00

    (plus możliwość konsultacji dla Uczestników szkolenia: 15,00-17,00

 

Program szkolenia:

  • Nowe podmioty zobowiązane do wpisu lub aktualizacji wpisu do rejestru BDO
    • termin,
    • zawartość wpisu - ćwiczenia warsztatowe w BDO,
    • opłata rejestrowa, opłata roczna - kogo dotyczy?
  • Ewidencja wprowadzanych, oferowanych jednorazowych produktów z tworzywa sztucznego już od maja 2023 r.
    • jakich podmiotów dotyczy?
    • forma i częstotliwość prowadzanie ewidencji,
    • okres przechowywania ewidencji,
    • przykłady prowadzenia ewidencji przez różne podmioty.
  • Sprawozdawczość za 2023 i kolejne lata
    • co obejmuje sprawozdanie?
    • jakich podmiotów dotyczy?
    • sporządzanie sprawozdania – ćwiczenia warsztatowe w BDO.
  • Zakaz wprowadzania niektórych jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych
    • jakie produkty podlegają zakazowi wprowadzania?
    • co zrobić ze stanami magazynowymi?
    • terminy, wyjątki
  • Oznakowanie produktów
    • w jaki sposób spełnić obowiązek?
    • jakich produktów i podmiotów dotyczy?
    • stany magazynowane, terminy.
  • Ograniczenie stosowania pewnych produktów i opakowania zamienne
    • jakich produktów dotyczy ten obowiązek?
    • w jaki sposób spełnić wymagania?
  • Nowe opłaty dla wprowadzających i oferujących produkty jednorazowe z tworzyw sztucznych
    • opłata liczona od opakowania
      • od kiedy obowiązuje?
      • jakie podmioty będą ją pobierały, za jakie produkty?
      • wysokości opłat maksymalnych, zróżnicowanie opłat, od czego zależy?
    • opłata dot. pokrycia kosztów gospodarowania odpadami powstającymi z jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych
      • jakich podmiotów i produktów dotyczy?
      • wysokości i zróżnicowanie opłat
  • Publiczne kampanie edukacyjne
    • jakich podmiotów będą dotyczyły?
    • jakie koszty należy przewidzieć na edukację?
    • w jaki sposób wykonać obowiązek?
  • Kary za niewywiązanie się z nowych obowiązków


Absolwent tego szkolenia:
  • ocenia zakres nowych obowiązków dla danego podmiotu,
  • ocenia dla jakie produkty należy wycofać ze stosowania, jakich stosowanie ograniczyć, 
  • ocenia szacunkowe koszty związane z nowymi opłatami, 
  • ocenia szacunkowe koszty związane z kampaniami edukacyjnymi, 
  • wdraża w firmie nowe obowiązki wynikające z dyrektywy SUP, 
  • monitoruje poprawność wykonywania nowych obowiązków w firmie.

Metody szkoleniowe:
Omawianie przykładów/studia przypadków (case studies), wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja moderowana.




Ekspert prowadzący szkolenie:

Anna Jagoda-Siegmund - trenerka i konsultantka w dziedzinie ochrony środowiska, z ponad 15-letnim doświadczeniem w bezpośredniej współpracy z przedsiębiorstwami oraz samorządami, w tym m.in. w usługach i outsourcingu środowiskowym (kompleksowa obsługa firm w zakresie ochrony środowiska). Posiada duże doświadczenie w zakresie praktycznego stosowania i interpretacji przepisów prawnych ochrony środowiska. W swojej pracy trenerskiej zwraca głównie uwagę na indywidualne potrzeby Uczestnika szkolenia oraz przekładanie teorii na praktykę. Uczestniczyła w wielu projektach edukacyjno-szkoleniowych oraz szkoleniach z zakresu ochrony środowiska, skierowanych do przedsiębiorców oraz administracji samorządowej. Czynnie współpracuje ze Stowarzyszeniem Polski Ruch Czystszej Produkcji (Członek Zarządu), w którym m.in. prowadzi liczne szkolenia otwarte i zamawiane, głównie z zakresu gospodarki odpadami i BDO.
Absolwentka Wydziału Inżynierii Środowiska i Energetyki Politechniki Śląskiej (specjalność: Czyste Technologie Energetyczne) oraz studiów podyplomowych „Gospodarka Odpadami”.


Zasady naboru:
 
do 3 dni roboczych przed datą szkolenia (po tym terminie prosimy o kontakt telefoniczny na wymienione powyżej numery telefonów, w celu upewnienia się czy są jeszcze miejsca).

Inwestycja w szkolenie:
  • Cena: 690 zł netto/Osobę (848,70 zł brutto)


Rabaty, promocje i dofinansowania dotyczące tego szkolenia:

  • Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych
  • 50% dla Członków Wspierających Stowarzyszenia Polski Ruch CP
  • 50% dla Ekspertów Czystszej Produkcji NIF-NOT - Absolwentów Szkół/Akademii Czystszej Produkcji
  • 25% dla Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia Polski Ruch CP
  • 5% dla Absolwentów naszych szkoleń
  • 3% dla dla grupy od 2 do 3 Osób zgłoszonych z tej samej firmy 
  • 15 % przy zgłoszeniu co najmniej 4 Osób z tej samej firmy

Wymienione powyżej pozycje nie sumują się. Od ceny można odliczyć najwyższy spośród przysługujących danemu Uczestnikowi opustów.


Cena zawiera:
  • materiały szkoleniowe,
  • serwis kawowy (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
  • lunch (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
  • imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
  • możliwość indywidualnych konsultacji z Prelegentem w czasie 2 godzin po zakończeniu szkolenia,
  • możliwość konsultacji e-mailowych z Prelegentem przez kolejnych 14 dni po zakończeniu szkolenia.

Dane do przelewu:
Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
ul. Krasińskiego 13, 40-019 Katowice
Nr konta: 09 1540 1287 2001 6886 3663 0001 (Bank Ochrony Środowiska)
Tytuł przelewu: „Udział w szkoleniu – obowiązki wynikające z SUP"



Dlaczego warto skorzystać z naszej propozycji?

  • Przekazujemy rzetelną, praktyczną wiedzę i umiejętności, po przystępnej cenie.
  • Udzielamy rabatów na kolejne szkolenia w naszym Stowarzyszeniu.
  • Posiadamy certyfikowany system zarządzania jakością usług szkoleniowo-rozwojowych (standard SUS 2.0).
  • Jesteśmy organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice.
  • Organizujemy m.in. kameralne szkolenia dla małych grup, sprzyjające wymianie poglądów oraz przedyskutowaniu przez Uczestników Ich własnych problemów i wyjaśnieniu wątpliwości.
  • Wykorzystujemy różnorodne metody komunikacji, w tym prezentacje multimedialne, omawianie przykładów, warsztaty.
  • Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość indywidualnych, osobistych konsultacji z Prelegentem do 2 godzin po zakończeniu szkolenia.
  • Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość e-mailowego zadawania pytań Prelegentowi przez kolejne 14 dni po zakończeniu szkolenia.
  • W cenie szkolenia udostępniamy Uczestnikom materiały szkoleniowe.
  • Udział w szkoleniu potwierdzamy imiennym zaświadczeniem o uczestnictwie.
  • Stale doskonalimy jakość swoich usług, m.in. dzięki dialogowi z naszymi Klientami oraz ankietom ewaluacyjnym podsumowującym każde szkolenie


Zobacz przykładowe statystyczne podsumowanie opinii o naszych szkoleniach, na podstawie ankiet ewaluacyjnych

Przykładowe opinie o naszych szkoleniach oraz pozostałe referencje

 
Osoby kontaktowe w sprawie szkolenia:
  • Adam Pieloch - sprawy organizacyjne i księgowe, zapisy
    tel. 668 222 646
    e-mail: a.pieloch@cp.org.pl 
  • Michał Jan Cichy - sprawy merytoryczne i organizacyjne, zapisy
    tel. 601 33 71 70
    e-mail: mj.cichy@cp.org.pl
  • Anna Jagoda-Siegmund - sprawy merytoryczne i dofinansowanie z BUR
    tel. 665 462 133
    e-mail: a.jagoda-siegmund@cp.org.pl

Serdecznie zapraszamy!


Aby przejść do formularza zgłoszeniowego, kliknij poniższy klawisz:

 

https://forms.gle/LKbgRMnToMj4ZmU9A


 

Zobacz także, jakie jeszcze szkolenia przygotowaliśmy dla Ciebie

 

 

 

Udostępnij

0 komentarze :

Prześlij komentarz