Szkolenie "System LUCID według ustawy VerpackG2"
Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych! - Dowiedz się jak uzyskać dofinansowanie
- Terminy ON-LINE:
- 29 kwietnia 2025 r.
- 26 czerwca 2025 r.
Od 1 lipca 2022 r. w Niemczech obowiązuje zaktualizowana ustawa o opakowaniach VerpackG2, która m.in. powołała rejestr opakowań LUCID, a teraz rozszerzyła go o konieczność ewidencji opakowań transportowych.
W związku z powyższym pojawiły się nowe obowiązki, które leżą po stronie podmiotu wysyłającego wyroby w opakowaniach do Niemiec (np. eksportującego swoje wyroby do tego kraju, prowadzącego handel internetowy itp.) oraz oczywiście firm działających na terenie Niemiec. Nowe prawo dotyczy opakowań jednostkowych, transportowych i zbiorczych, wykonanych z różnego rodzaju materiału.
Obowiązek jest niezależny od ilości wprowadzonych opakowań, wyrobów w opakowaniach, obejmuje nie tylko rejestrację ale również zgłaszanie ilości opakowań oraz sprawozdawczość.
Kary za niewywiązywanie się z obowiązków są wysokie i sięgają 200 tys. Euro.
Aby poznać szczegóły - zapisz się na nasze szkolenie.
Organizator:
Chcesz bliżej nas poznać? - obejrzyj poniższy film TVP3:
Szkolenia ON-LINE odbywają się na platformie ClickMeeting.
- Podstawa prawna systemu LUCID
- Przedmiotowy zakres ustawy VerpackG
- Nowelizacja ustawy VerpackG2
- Cel ustawy VerpackG2
- Pojęcia ustawowe oraz definicje zagadnień dot. wprowadzania opakowań
- Rozszerzony zakres obowiązków wynikający z nowelizacji VerpackG2
- Podstawowe pojęcia w gospodarce odpadami opakowaniowymi
- Podstawy gospodarowania opakowaniami w przedsiębiorstwie
- Baza danych o odpadach i odpadach opakowaniowych (LUCID):
- Kto ma obowiązek rejestracji?
- Opłata rejestrowa i termin rejestracji
- Obowiązki wynikające z LUCID
- Terminy składania sprawozdań i opłaty rocznej
- Kary za niezrealizowanie obowiązku wynikającego z LUCID
- Operatorzy systemów dualnych
- Metody rozliczania opłaty produktowej
- Analiza sytuacyjna uczestników szkolenia
- Praca w systemie LUCID, zajęcia praktyczne
- Stawki za wprowadzanie opakowań
- Powiązanie z systemem dualnym
- System BDO, a system LUCID
- Case study uczestników - Panel pytań
Po tym szkoleniu będziesz wiedzieć m.in.:
- jakiego rodzaju opakowania podlegają licencjonowaniu w LUCID?
- jakich podmiotów dotyczy ustawa VerpackG2?
- jakie są wymagane ewidencje i sprawozdawczość w systemie LUCID?
- jakich terminów należy dotrzymać oraz w jaki sposób rozliczyć się z wprowadzanych opakowań w Systemie Dualnym?
- jakie grożą podstawowe kary za nieprzestrzeganie przepisów ustawy VerpackG2?
Po tym szkoleniu będziesz umieć m.in.:
- zarejestrować firmę w systemie LUCID,
- zidentyfikować oraz spełnić podstawowe obowiązki firmy z zakresu wprowadzania opakowań jednostkowych na terytorium Niemiec,
- rozliczyć się z opakowań zbiorczych i transportowych według nowelizacji VerpackG2
Metody szkoleniowe:
Omawianie przykładów/studia przypadków (case studies), wykład, prezentacja multimedialna, dyskusja moderowana.
O nowych przepisach opowiedzą Eksperci:
- Bartosz Sierżęga - szkolenia z zakresu LUCID/VerpackG2 prowadzi od 2018 roku. Prezes firmy doradczej z woj. lubuskiego. Doktorant Uniwersytetu Zielonogórskiego, ukończył kierunek Inżynieria Środowiska. Doświadczenie zdobywał przy kompleksowym projektowaniu i realizacji systemów grzewczych i wentylacyjnych opartych na odnawialnych źródłach energii. Doświadczenie zgromadzone przy projektach związanych z ograniczaniem niskiej emisji przełożyło się na rozszerzenie zainteresowań o ekologistykę i funkcjonowanie modelu gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zajmuje się tworzeniem ekologicznych wizerunków firm, zapewniając im wdrożenie najekonomiczniejszych rozwiązań pod kątem gospodarowania odpadami oraz projektując rozwiązania ograniczające zapotrzebowanie energetyczne budynków oraz emisję zanieczyszczeń związanych z wdrażaniem modelu GOZ w przedsiębiorstwach. Audytor wewnętrzny ISO 9001 oraz ISO 14001.
Godziny szkolenia
- 9,00-13,45
Zasady naboru:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego on-line lub
- przysłanie tradycyjnego formularza zgłoszeniowego; należy wysłać skan (lub pdf podpisany elektronicznie) na adres biuro@cp.org.pl:
Inwestycja w szkolenie:
Cena:
- udział on-line: 690 zł netto/Osobę (848,70 zł brutto)
Rabaty, promocje i dofinansowania dotyczące tego szkolenia:
- Możliwość dofinansowania udziału dla pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw - nawet do 80%, z Bazy Usług Rozwojowych
- 50% dla Członków Wspierających Stowarzyszenia Polski Ruch CP
- 50% dla Ekspertów Czystszej Produkcji NIF-NOT - Absolwentów Szkół/Akademii Czystszej Produkcji
- 25% dla Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia Polski Ruch CP
- 5% dla Absolwentów naszych szkoleń
- 3% dla dla grupy od 2 do 3 Osób zgłoszonych z tej samej firmy
- 15 % przy zgłoszeniu co najmniej 4 Osób z tej samej firmy
Cena zawiera:
- materiały szkoleniowe,
- serwis kawowy (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- lunch (dotyczy tylko udziału stacjonarnego)
- imienne zaświadczenie o udziale w szkoleniu,
- możliwość indywidualnych konsultacji z Prelegentem w czasie 2 godzin po zakończeniu szkolenia,
- możliwość konsultacji e-mailowych z Prelegentem przez kolejnych 14 dni po zakończeniu szkolenia.
Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji
ul. Krasińskiego 13, 40-019 Katowice
Nr konta: 09 1540 1287 2001 6886 3663 0001 (Bank Ochrony Środowiska)
Tytuł przelewu: „Udział w szkoleniu - LUCID"
Dlaczego warto skorzystać z naszej propozycji?
- Przekazujemy rzetelną, praktyczną wiedzę i umiejętności, po przystępnej cenie.
- Udzielamy rabatów na kolejne szkolenia w naszym Stowarzyszeniu.
- Posiadamy certyfikowany system zarządzania jakością usług szkoleniowo-rozwojowych (standard SUS 2.0).
- Jesteśmy organizacją wpisaną do Rejestru Instytucji Szkoleniowych przy WUP Katowice.
- Organizujemy m.in. kameralne szkolenia dla małych grup, sprzyjające wymianie poglądów oraz przedyskutowaniu przez Uczestników Ich własnych problemów i wyjaśnieniu wątpliwości.
- Wykorzystujemy różnorodne metody komunikacji, w tym prezentacje multimedialne, omawianie przykładów, warsztaty.
- Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość indywidualnych, osobistych konsultacji z Prelegentem do 2 godzin po zakończeniu szkolenia.
- Zapewniamy Uczestnikom bezpłatnie możliwość e-mailowego zadawania pytań Prelegentowi przez kolejne 14 dni po zakończeniu szkolenia.
- W cenie szkolenia udostępniamy Uczestnikom materiały szkoleniowe.
- Udział w szkoleniu potwierdzamy imiennym zaświadczeniem o uczestnictwie.
- Stale doskonalimy jakość swoich usług, m.in. dzięki dialogowi z naszymi Klientami oraz ankietom ewaluacyjnym podsumowującym każde szkolenie
Zobacz przykładowe statystyczne podsumowanie opinii o naszych szkoleniach, na podstawie ankiet ewaluacyjnych
Przykładowe opinie o naszych szkoleniach oraz pozostałe referencje
- Adam Pieloch - sprawy organizacyjne, zapisy
tel. 668 222 646
e-mail: a.pieloch@cp.org.pl - Michał Jan Cichy - sprawy merytoryczne i organizacyjne, zapisy
tel. 601 33 71 70
e-mail: mj.cichy@cp.org.pl - Anna Jagoda-Siegmund - sprawy merytoryczne i dofinansowanie z BUR
tel. 665 462 133
e-mail: a.jagoda-siegmund@cp.org.pl
0 komentarze :
Prześlij komentarz